טיפים לבחירת חשמלאי מומחה לדודי שמש

הדלקתם דוד לפני כשעה, נכנסתם פנימה והמים עדיין קפואים? כנראה שיש לכם בעיה בדוד השמש. תקלות בדוד השמש הן נפוצות במיוחד, ורבים סובלים לפחות פעם בכמה שנים מאיזושהי תקלה שמשפיעה על טמפרטורת המים במקלחת שלהם. במקרה כזה יש לקרוא לחשמלאי, כשהעדיפות היא כמובן למי שמומחה בדודי שמש, שיוכל להבין מה הבעיה ולתקן אותה במקום. לאור העובדה שיש מבחר עשיר במיוחד של חשמלאים מומחים, יש לפעמים קושי בבחירת האחד המיוחד. ריכזנו עבורכם מספר טיפים לבחירת חשמלאי מומחה לדודי שמש. 

אלו הן התקלות הכי נפוצות בדודי שמש

בדרך כלל, בעיות בדוד השמש באות לידי ביטוי בקצר חשמלי, בקושי לחמם את המים שבברז או בנזילת מים מדוד השמש. אלו הן הסיבות הנפוצות לגרימת בעיות בדוד השמש שלכם:

  • הצטברות של אבנית במנגנון בדוד השמש.
  • דוד שמש שנבנה מחומרים לא איכותיים. 
  • הרכבה שגויה של דוד השמש. 

הבעיות האלו, אשר נגרמות באופן תדיר בדודי שמש בבתים פרטיים, ניתנות לפתירה על ידי אמצעים שונים שפותחו לשם כך, כמו מסנן אבנית. 

טיפ מספר 1: הצגת הסמכה לטיפול בדודי שמש

כאמור, יש הרבה מאוד בעלי מקצוע שמציגים עצמם כחשמלאים שמתמחים בדודי שמש. מה שקורה בפועל, הוא שרבים קופצים על ההזדמנות גם כשאין להם בהכרח את ההסמכה הנדרשת, רק כדי להרוויח מזה כסף. כאשר אתם משוחחים עם חשמלאי המציג עצמו כמתמחה בדודי שמש, בקשו ממנו להציג בפניכם אישור רשמי שמוכיח כי אכן עבר את ההסמכה הזו, ושיש לו את הידע והניסיון הנדרשים בתחום. 

טיפ מספר 2: סקר שוק והשוואות מחירים

פתירת בעיות בדוד השמש הקיים או החלפתו באחד חדש לא דורשות הרבה. כל מה שנדרש לעשות הוא לשלוף את גוף החימום מהמתקן שלו (שמו המקצועי הוא פלאנג') ולהניח במקומו אחד חדש. העלות של התיקון לא אמורה לעלות על מאתיים חמישים שקלים.

כאשר אתם משוחחים עם חשמלאי המציע את שירותיו, בדקו איתו מה המחירים שהוא מציע ואילו שירות נכלל בתוכם. גם אם החשמלאי הראשון שאתם משוחחים איתו נשמע לכם כבעל מקצוע אידיאלי, מוטב לשוחח עם עוד כמה מומלצים ורק אז להחליט. ייתכן שתגלו שאיננו אמין או שהוא יקרן רק לאחר שתשוו אותו לבעל מקצוע מקביל. 

אם אתם זקוקים לשירות החלפת גוף חימום למשל אז יש לדעת שאתם צריכים לשלם גם עם העבודה וגם על החלק שצריך להחליף בדוד, ניתן להשוואת מחירים בין החשמלאים השונים.

טיפ מס' 3: בחרו באחד שיספק לכם אמצעים להימנעות מתקלות עתידיות

חשמלאי טוב ואמין הוא חשמלאי שיידע לומר לכם מה לעשות, כדי להימנע להבא מתקלות בדוד השמש. חלק מהחשמלאים מגיעים כשהם מצוידים בטיימר או בשעון שאפשר להצמיד לדוד ולכוון מראש, דבר שמקטין את הצטברות האבנית בדוד השמש. אם יש לחשמלאי מספיק ניסיון וידע בתחום, הוא ידריך אתכם כיצד לפעול מעתה ואילך כדי לצמצם את התקלות הפוטנציאליות לאפס.