איך לבחור פורץ רכב מוסמך?

בחמישי האחרון אני וחברים חזרנו מקיבוץ יפתח. לצערינו נעלנו את המפתחות של המכונית בפנים והיינו חייבים לקרוא לעזרה!

בימנו, שיש הרבה מאד בעלי מקצוע רמאים, במקצוע כמו פריצת רכבים יש עוד הרבה יותר, לכן חשוב מאד לבדוק איזה פורץ רכב אתם מזמינים אליכם לעזרה. מומלץ מאד לחפש על פורץ רכב שהזמנתם מידע באינטרנט ואם אפשר המלצות מחברם או ממשפחה שקיבלו ממנו שירות. במאמר הבא אסביר לכם מיהו פורץ רכב מומסמך, מתי צריך להזמין פורץ רכב ואיך בוחרים אותו.

מיהו פורץ מוסמך לרכב?

פורץ מוסמך לרכב הוא אדם שלמד והוכשר לעבודה כפורץ מנעולים באופן כללי, וכפורץ של מנעולי רכבים בפרט. פורץ מוסמך לרכב, בניגוד לפורצים לא חוקיים, הוא אדם ישר לחלוטין, הפועל על פי חוק ובאישור המשטרה. אמנם אנו רגילים לחשוב על פריצה לרכב כעל מונח פלילי, אך ישנם מקרים שבהם ישנו צורך אמיתי וחשוב בפורץ מקצועי, ולשם כך קיים פורץ מוסמך לרכב. על מנת ללמוד את התחום על הפורץ הפוטנציאלי להמציא למוסד הלימודים תעודת יושר מהמשטרה. כך מודאים מקומות הלימוד כי האנשים הלומדים את המקצוע הם אנשים ישרים אשר יעסקו בפריצה באופן חוקי ומוסרי לפרנסתם, ולא ינצלו את הידע לפשיעה.

מתי צריך פורץ מוסמך לרכב?

אנו נזקקים לפורץ מוסמך לרכב בהזדמנויות שונות ומגוונות. המקרה הנפוץ ביותר הוא מקרה של תקלה כלשהי במנעול או במקרה של אובדן מפתחות הרכב. במקרים אלה אין אפשרות לפתוח את הרכב או להתניע אותו בלא סיוע מקצועי של פורץ מוסמך לרכב. אמנם, ישנם מקרים שבהם המפתחות ננעלים בתוך הרכב, ואז ישנה אפשרות לפרוץ את הרכב באופן עצמאי על ידי שבירת חלון, אך זוהי אופציה מסוכנת מאד וברוב המקרים היא גם אינה משתלמת כלכלית. פורץ מוסמך לרכב יכול לטפל גם בבעיות של מערכות אזעקה של רכבים, ולרוב הוא גם יכול להתקין מנעולים ומערכות אזעקה חדשות. ישנם מקרים שבהם פורץ מוסמך לרכב מטפל ברכבים ללא נוכחות של בעליהם. שתי דוגמאות עיקריות הן כאשר מערכת אזעקה של רכב נדלקת ללא סיבה, כאשר הבעלים של הרכב נמצאים בחו"ל, למשל, או כאשר, חלילה, נשכח ילד ברכב ויש לחלצו במהירות.

איך בוחרים פורץ מוסמך לרכב?

כאשר יש צורך בפורץ מוסמך לרכב, חשוב לוודא את המקצועיות ואת האמינות שלו. חשוב מאד לדרוש לראות את הרישיון של הפורץ, אשר ניתן לו ממשטרת ישראל ומאשר שהוא מוסמך לעבוד בתחום. באותה מידה, הפורץ אמור לבקש זיהוי של בעלי הרכב, באמצעות תעודת זהות, רישיון נהיגה ורישיון רכב. חשוב לוודא שהפורץ בודק את זהותכם – הדבר מראה על אמינותו. בנוסף, לפני הזמנת הפורץ חשוב לוודא שהוא אכן עוסק בפריצת רכבים, וכן לוודא שהוא מכיר את סוג הרכב המסוים אותו יש צורך לפרוץ. לעיתים ישנם פורצי רכב המתמחים בסוג מסוים של רכבים ואינם מכירים את כל סוגי המנעולים של רכבים אחרים, ולכן חשוב לוודא פרטים אלה מראש. ( זה מזכיר לי שהייתי בשיעורי תורה הרב דיבר הרבה על אמון אז חשוב מאוד להיות אמינים ואמיתיים).

אפשרויות נוספות

כאשר ישנה תקלה במנעול, לפני שממהרים להזמין פורץ מוסמך לרכב, כדאי לבדוק אם אין פתרונות אחרים, שיחסכו את העלות של הפורץ. ניתן, למשל, להתקשר לחברת הרכב או למוסך מורשה ולנסות להיעזר בהם על מנת לפתור את התקלה. אם אפשר, כדאי לנסות לפתוח את הרכב עם מפתח רזרבי. רק כאשר אין אפשרות אחרת, אפשר ורצוי להזמין פורץ.

לסיום יש לנו סרטון מצחיק שמראה שגם דובים יודעים לפרוץ רכבים:

ליל מנוחה וחשוב מאוד כשפורצים לרכב לשמור על הסביבה לי שמכיר אותי אני מאוד תומך בחברה להגנת הטבע ורוצה שהכל יההי ירוק ככל האפשר!